10 snabba av Stefan


Hysteriska 7-0 mot Farsta i Sr/1 avslutade säsongen 2011. Nu väntar mörker, Sportfältet och provspelare. Igen.

Mycket oklart vad som händer nu. Utgående kontrakt, oklar tränarfråga. Att vi alla vill behålla Stefan vid rodret råder det väl inget som helst tvivel om. Stefan kom in som en orkan och drog liv i ett slokande Sollentuna United. Och som han gjorde det! Här är lite smått och gott jag minns från hösten:


- Så kul att se en match som domineras av vitt, medan de i bajsfärg bara får titta på.
(Stefan sätter fingret på Rotebros tröjfärg.)

- Jag står här, kort och tjock. Men jag är ödmjuk! Nånstans, känns det fair? (99% Av Stefans ord ryms i den här meningen.)

- Det e två idioter som antagligen aldrig varit utanför Skarpnäck i hela sitt liv. Samspelta, både på planen och på krogen. ”Ta en bärs du, så glidtacklar jag”. (Stefan om Spårets mittbackspar.)

- Han e så dålig, hoppas han lägger av efter den här matchen. (Stefan om en av Västerås IK:s ytterbackar på matchgenomgången inför matchen på Vallen).

- Jag står upp förresten, om någon undrade! (Stefan driver om sin längd när han står på knä bakom ett bord så bara huvudet syns.)

- Jag kommer i alla fall att fira den här segern som jag firar alla pokaler. Gå ut stenhårt, supa skallen i bitar och checka ut dagen efter. (I diskussionen om hur vi skulle fira Stockholm Cup-segern)

- Den här killen har vunnit FA-cupen, så står jag här och jublar över Kalle Anka Cup. (Stefan till Limpan efter segern mot Långholmen i Stockholm Cup-finalen.)

- Nu sitter Snake sitter där bak med världens jävla vattenskalle och tycker att han är bra, kolla på honom bara!
(Stefan tar ner Snake på jorden efter segern i El Clásico)

- Hoppas att nummer 9, innebandyliraren, spelar. Långt hår, rätt fjollig och tror han är bra. Det är han inte. Det är bra för oss om han spelar. (Inför bortamatchen mot Sandviken.)

- Här är tusen spänn. Ge mig så många kalsonger du tycker jag förtjänar. (Stefan till Badji när det bedrevs torghandel med Björn Borg-kalsonger i omklädningsrummet)

Stanna på Vallen, Stefan!

Kommentarer
Postat av: Lirp.

Stefan for president!

2011-10-14 @ 13:32:34
Postat av: #4

Jens, hur fan lyckas du komma ihåg alla citat?! Sjukt kul iaf

2011-10-14 @ 13:38:28
Postat av: knådarn

8:an

Dags för sammanfattning 2011.

Behöver njuta av kommentarer,avrättningar,påpekande,

tillrättalägganden och sist men inte minst bokslut 2011.

2011-10-30 @ 13:31:02
Postat av: Pierre "Vampe" Andersson

Howdy ;)

2011-11-15 @ 01:59:36
URL: http://www.rotanbloggenjunior.se
Postat av: Knådarn

What the fuck

2011-12-15 @ 19:01:42
Postat av: FT

Knådarn! Jag saknade dig på julgransförsäljningen.

2011-12-26 @ 17:48:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0